Va aflati aici:
Pagina Principala » Asistenta » Rezervoare

Rezervoare

Curatarea ruginei si Acoperirea Rezervoarelor de Combustibil

Rezervoarele de combustibil realizate din otel sunt susceptibile la ruginire. In trecut, cand se foloseau rezervoare din plumb, problema era minimala. Cu folosirea combustibililor fara plumb, mai buni pentru mediul inconjurator si sanatate, vehiculele si motoarele mai vechi trebuie sa se adapteze. Disponibilitatea combustibililor cu plumb s-a redus drastic in toata Europa.

Din pacate, combustibilii moderni, chiar si cu mixaj de ulei pentru motoare in doi timpi, sunt agresivi intr-o asa masura incat rezervoarele de otel ruginesc si cand sunt pline. Acest fapt este datorat aditiei de MTBE (metil-tertiar-metil-eter), care incep sa fie adaugate tot mai des pentru a imbunatati performanta antidetonanta a combustibilului.

Cea mai buna masura preventiva sau remediatoare este stratul interior 2-K, care este fabricat sa fie rezistent coroziunii combustibililor si sa ofere un rezervor fara coroziuni.

Daca aveti un rezervor care este corodat, instructiunile de mai jos va vor ajuta sa eliminati complet coroziunile.

Procesul de eliminare al ruginei

Dupa ce scoateti rezervorul de pe vehicul, asigurati-va ca este complet gol. Scurgeti orice combustibil ramas, fie intr-un recipient pentru uz ulterior sau printr-o alta maniera.

Inchideti robinetul de combustibil si/sau sigilati orice conexiune la rezervor. Turnati circa 50 ml lichid de curatare in rezervor si adaugati apa calda. Lasati aceasta solutie in rezervor pentru o ora, agitand din cand in cand rezervorul pentru a curata complet toate suprafetele interne. Dupa acest interval, scurgeti tot lichidul si aruncati-l in mod corespunzator.

Umpleti rezervorul cu cca. jumatate spre un litru de FERTAN –¬†lichid alcalin de curatat motoare. Nu folositi un produs bazat pe minerale. Totodata nici benzina, acetona, diluantul sau agenti de degresare nu sunt recomandati pentru procesul acesta. Din nou, sigilati toate iesirile / intrarile si agitati bine pentru a disolva orice reminiscenta de combustibil si ulei din rezervor.

Lasati agentul de curatare sa lucreze pentru o ora, agitand frecvent. Dupa o ora goliti rezervorul intr-un recipient corespunzator. Daca lichidul de curatare nu este prea murdar, il puteti folosi mai tarziu pentru curatarea motorului / cutiei de viteze / axului spate. Este recomandat totusi ca dupa folosire sa filtrati lichidul inainte de o noua folosire, folosind hartie de filtru.

Clatiti bine rezervorul cu apa, desigiland toti conectorii pentru a facilita scurgerea completa a apei. Pentru a accelera tratamentul cu Convertorul de Rugina FERTAN, pentru clatirea finala se poate folosi apa malcie.

Atentie: este necesar sa purtati manusi de cauciuc / manusi de casa pentru procesele de mai sus precum si pentru procedurile urmatoare:

Daca goliti rezervorul in chiuveta, asigurati-va ca rezervorul se rezeama pe o suprafata moale. Asa preveniti pagubele care pot aparea la chiuvetele de ceramica precum si ale rezervorului. Nu aruncati lichidul de clatire pe suprafete cu caramida intrucat are un efect de albire asupra lor.

Asigurati-va ca rezervorul este complet gol si insurubati conectorii inapoi, sigilandu-l. Daca este montat si robinetul de combustibil, setati-l pe pozitia “INCHIS”.

Turnati FERTAN – Convertor Rugina in rezervorul inca umed de la clatirea finala. Folositi cca 250 ml pentru un volum de 10 – 15 litri al rezervorului, si 1 litru pentru un rezervor de 40 – 50 de litri. Mai mult convertor va face munca de acoperire mai usoara, insa va costa mai mult.

Acum miscati si invartiti rezervorul, asigurandu-va ca interiorul acestuia se acopera complet cu lichid. Zonele cu suprafete imbinate sau in panta trebuie supravegheate mai atent, aici este important sa si agitati rezervorul pentru a va asigura ca absolut toate suprafetele interioare sunt acoperite de lichidul FERTAN. Este recomandat sa lasat rezervorul in cateva pozitii pentru ceva timp pentru o acoperire completa.

Dupa aceea goliti complet FERTAN Convertor Rugina din rezervor intr-un recipient curat din plastic.

Scoateti toate capacele si lasati rezervorul sa stea pentru 24 de ore sau chiar mai mult la o temperatura de cca 20 grade Celsius. Astfel FERTAN poate reactiona chimic cu oxidul feric din rezervor.

Reumpleti rezervorul cu lichidul FERTAN scurs anterior, reconectati conectorii etc si agitati-l corespunzator pentru o acoperire interna completa dupa care umpleti rezervorul cu apa curata si calduta. Lasati aceasta mixtura sa lucreze peste noapte (12 ore) la temperatura camerei.

In final, scurgeti tot lichidul din rezervor si clatiti-l intens pentru a indeparta orice particule dezlipite si lasati la uscat.

La acest nivel, orice capac / conector / robinet etc. trebuie curatati si clatiti cu apa curata. Orice stropi de FERTAN pe exteriorul rezervorului trebuie curatati imediat cu burete si apa pentru a evita decolorarea stratului de vopsea, indiferent de data ultimei vopsiri.

Desi aceasta metoda pare sa fie asidua si exhaustiva, ea asigura ca rezervorul este complet curatat de rugina si previne indepartarea ne-necesara a materialelor cauzare de dezruginirea mecanica. Astfel rezervorul nu este slabit structural cum se intampla in cazul sablarii sau slefuirii.

Protejare 2 – componentele

Acum suntem pregatiti sa folosim stratul 2-K rezistent la coroziunea cauzata de combustibili. El va fi aplicat rezervorului fara pic de rugina si totodata va preveni orice coroziune viitoare.

Acest solvent este volatil asa ca este important ca aerul din incapere sa nu fie ventilat prin aparate electrice, pentru ca solventul evaporat poate sa ia foc. Totodata nu folositi solventul in preajma flacarilor, nu fumati si desigur, ventilati corespunzator incaperea.

Stratul interior al rezervorului va fi specialul 2-K Epoxidic TAPOX, care trebuie mai intai amestecat cu intaritorul TX 10.

Pentru a porni reactia, varsati tot continutul cutiei mai mici de intaritor (componenta 1) in stratul 2-K de folosit (componenta 2) si amestecati bine folosind un tel mic. In forma si consistenta originala, cutia de solutie 2-K are 500 g iar intaritorul 50 g, adica 10% greutate. Aceasta cantitate este suficienta pentru rezervoare de cca 15 litri si solutia poate fi amestecata in cutia de 750 ml a solutiei 2-K.

Asigurati-va ca toti conectorii rezervorului sunt sigilati iar robinetul de combustibil inchis. Rezervorul fiind uscat si fara rugina dupa tratamentul cu FERTAN, amestecul de TAPOX poate fi acum turnat in rezervor. Puteti folosi eventual o palnie pentru a preveni stropirea accidentala.

Acum intoarceti rezervorul cu susul in jos, pe laterale etc, pentru a asigura o acoperire corespunzatoare din toate unghiurile.

Dupa care deschideti capacul rezervorului si robinetul de combustibil sau unul din conectori si scurgeti tot lichidul ramas in recipientul TAPOX. Asigurati-va ca rezervorul este golit complet iar orice stropire accidentala pe exteriorul rezervorului trebuie stearsa imediat cu diluant (diluant universal).

Intoarceti rezervorul pentru ca cea mai mare deschizatura, de obicei cea de umplere, sa fie indreptata in jos si lasati-l in aceasta pozitie sa se usuce pentru cca 30 de minute.

Dupa care asigurati un flux de aer la max. 0.2 – 0.4 bar prin rezervor pentru cca 180 de minute pentru a indeparta orice reziduu de solvent ramas.

Acest proces este finalizat in momentul in care stratul interior al rezervorului este uscat complet. Daca rezervorul are vreun ventil de 1/4 inci (intern sau extern) un cuplaj pentru aer  poate fi atasat la el, facand acest proces mai usor de indeplinit.

Este extrem de important ca presiunea aerului suflat in rezervor sa fie de presiune redusa, maxim 0.2 – 0.4 bar, altfel, stratul, inca moale in aceasta etapa, poate fi deteriorat.

Lichidul TAPOX care a fost scurs in cutia originala trebuie sigilat corespunzator si poate fi depozitat la o temperatura de 4 grade Celsius (chiar in frigider).

Cu cea mai mare deschizatura din nou indreptata in jos, lasati rezervorul sa se usuce pentru 6 – 12 ore dupa care repetati acoperirea interioara cu lichidul TAPOX ramas, din frigider. ATENTIE: agitati bine lichidul TAPOX inainte de refolosire.

Din nou, dupa perioada initala de uscare de 30 de minute, asigurati fluxul de aer la fel pentru 180 de minute.

Orice lichid ramas trebuie scurs in cutia originala, sigilata cu capacul ei si depozitata pentru maxim 3 zile la temperatura de 4 grade Celsius. In aceasta perioada el mai poate fi folosit si pentru acoperirea cu strat de protectie a bornelor de baterie, balustrade metalice exterioare etc, sau alte scopuri similare.

In final, lasati rezervorul sa se usuce pentru o perioada de minimum 5 zile (120 de ore) la o temperatura de 20 grade Celsius.